loader-img-2
loader-img-2
23 July 2024
- ١٧ محرّم ١٤٤٦ -

فريدة سيف نصر تدافع عن نيللي الكريم بعد هجوم بعض الزملاء عليها

فريدة سيف نصر تدافع عن نيللي الكريم بعد هجوم بعض الزملاء عليها

كشفت الفنانة فريدة سيف النصر ، عن تفاصيل مكالمة "حزينة" جمعتها بالنجمة نيللي كريم ، اشتكت فيها الأخيرة من هجوم "بعض الزملاء عليها" والتقليل من موهبتها، وتكرار قصص عن تجربة مسلسل "ذات"، بلا مبرر، وأكدت فريدة أن نيللي كريم الأن من أفضل الفنانات في تقديم الشخصيات الفنية.

فريدة روت القصة كاملة دعما لنيللي كريم عبر حسابها بموقع الفيس بوك وقالت: "نيللي ما تحزنيش، حكت لي حبيبتي وصوتها كله مراره واستغراب من هجوم عليها بلا مبرر عن عمل كما قالت من حداشر سنه.. هو ذات.. دخلت اشوف وتعجبت ليه دلوقتي وايه الحكمه من كلمة مابتعرفش تمثل ولا تقول كلمتين على بعض.. من رجل وست زملاء مهنه في برامج مختلفه واحنا كلنا أخوه وليه الكلام ده دلوقتي... وليه ماكانش ساعتها النقد".

وتابعت فريدة سيف النصر: اسمعيني حبيبتي وانا لااخاف إلا الله ولا اخشي في الحق لومة لائم..عمله نادره يا نادره ياجادره..علامه فارقه ليكي وسط كل الكوكبه دي وكل اعمالك الخطيره اللي بتدافع عن قضايا...انسي انك تحزني انتي كنتي صعيديه بجداره وبعقل وبفن وعينيكي كانت كلها تشفي وانتقام.. والناس حبوا العمل جدا..أنا اختك الكبيره باقوللك انتي سوبر ستار وأحلي صعيديه من تقمصك ضاعت الملامح الأرستقراطية وانطبع برينت على وشك قسما بالله واحده اسمها نادره.

أضافت: استمتعت بمشاهدي قدامك جدا..وقدرتم انتي وماندو تكونوا بجد تستاهلوا عمل باسمكم ودائما..اعملي بالنصيحه دي الدفه عايزين يحولها جميعا باتجاهات معينه ومالو حوليها معاهم وقولي الله انتم ماحصلتوش..النجاح لأي عمل نجاح لنا كلنا لا الورقه ولا الحديده لهم معني جنب تقدير جمهورنا الواعي.وانتاج محترم والمتحدث واختياراتها وعارفين كويس الثمين من الغث.

وواصلت فريدة سيف النصر قائلة: نيللي كريم، الفنان النجم بتعمله حاجات مهمه، أخلاقه، سمعته، نوعية أعماله، اتجاهاته، اجتهاداته، قلبه النظيف، حبيبتي هاتحزني اكتر لما تلاقي على سور الازبكيه شهادات وجوائز اترموا لما العمالقه رحلوا ونظفوا البيوت..ولكن الباقي..الأعمال..اعمال صالحه لله وقلوب نظيفه.. وأعمال محترمه بتقول كلمه وابداع وفخر لما تتعاد.

وأختتمت: النجوميه لا تتجزأ لو نقصت في عيون الناس تهتز...انتي احلي صعيديه من الاخر...ولاااااااااااا يهمك..افرحي بنجاحك وبصي للي جاي خلصت طالما فهمتي هاترتاحي.... اللي بيحب نيللي زيي، يطبطب عليها ونقول لها معلش مش قصدهم.

يذكر أن التشكيك في موهبة نيللي كريم وقدراتها التمثيلية بدا بحوار مع شريكها ببطولة مسلسل ذات الفنان باسم سمرة، الذي أكد أن نيللي كانت وقتها ضعيفة الخبرة وخائفة من التمثيل، كما نسب بالأمس كلام مشابه للفنانة انتصار التي جسدت دور والدة نيللي كريم بنفس المسلسل، وقالت انتصارأنها ترى أن أدائها التمثيلي هي وباسم سمرة خلال العمل كان أفضل من مستوى نيللي كريم.

وبررت ذلك بأنها تتمتع بفرق خبرة فنية يصل إلى عشر سنوات، كانت نيللي خلالها ترقص الباليه خاصة وأنها تخرجت وتخصصت في هذا المجال في بدايتها.

وأكدت إنتصار أنها وزميلها باسم سمرة ساندا نيللي كريم بالنصائح والدعم خلال العمل.. وكان مسلسل "ذات" قد عرض عام 2013، وكان سيناريو وحوار مريم نعوم، وإخراج كاملة أبوذكري، وحقق نجاحًا كبيرًا وقت عرضه.

• إرسال تعليق
• تعليقات المتابعين
كن أول من يكتب تعليقًا على "فريدة سيف نصر تدافع عن نيللي الكريم بعد هجوم بعض الزملاء عليها"